FAQ – ofte stilte spørsmål

Hvor lenge er gavekortet mitt gyldig?
Vi kjører ingen begrensinger på dette, så lenge du har ett ubrukt gavekort i ditt navn kan du bruke det hos oss.

Hvor mye koster det?
Prisene varierer etter hvor vi er og hvor lenge vi kjører.
Prisen står oppført inne på kursene som du finner på kursoversikten.

Les mer om de forskjellige kurstypene her: Kurstilbud

Hvem kan kjøre drifting?
Du kan prøve drifting fra det året du fyller 14 år og du trenger ikke førerkort, men du kan ikke ha sperrefrist på førerkort klasse B.

Hvor mye får jeg kjøre?

Når ikke kjøretiden er spesifisert er kjøretiden delt opp slik at man deler bil med maks 3 andre personer og vi kjører så mye vi bare greier. (minimalt med teori) Kjøretiden varierer litt med vær, temperatur, dekkbruk, hvor raskt folk kommer seg inn i bilen, hvor mye vi må justere belter mellom hver person osv. Sånn erfaringsmessig så har hver person sånn gjennomsnittlig 25 minutter effektiv tid bak rattet når di er med på ett 3,5 timers Grunnkurs Drifting.

Må jeg kjøre min egen bil?
Nei,  du kjører en av driftingskolens lisensierte driftebiler.

Må jeg ha egent kjøreutstyr?
Nei, du må gjerne bruke egent om du har det, men vi har alt du trenger med på kurset.

Når er neste kurs?
Alle kurs blir lagt ut på kursoversikten.

Hvor holder dere til?
Driftingskolen har verksted i Nittedal(Akershus), kursene holdes derfor ofte på baner på østlandet, men vi elsker å reise til andre deler av landet.
Siden 2015 har vi vært på følgene baner:
-Gardermoen Raceway
-Ålesund Motorstadion
-GMS / Skien
-Sørlandsparken Kristiansand
-Lillesand
-Seljord
-Hellvik / Egersund
-Vålerbanen
-Håsken Tønsberg

Må jeg betale for skader på bilen om jeg kjører ut?
Nei, det må du ikke. Våre priser inkluderer ALT av utgifter som er tilknyttet våre kjøretøy inkludert skader og vedlikehold.

Hvordan er det med forsikring?
På banen er du dekket av Bilsportsforbundets skadeforsikring (via engangslisens/lisens) , men det er sjåføren av bilen som er ansvarlig for skader på andres eiendeler. I praksis betyr dette at du må kjøre pent i depoet.